22 November 2012

Ship Manifest: Konig Albert - 15 June 1905

List of Detained Passengers


Konig Albert - Napoli to New York
15 June 1905


List: F6
Line: 17
Name: Minichiello, Gennaro
Age: 34
Marital: Married
Last Residence: Montemiletto
Destination: Brother Giuseppantonio at 49 Albec Street,  Fitchburg, MA
Previous Travel: No

List: F6
Line: 18
Name: Capone, Federico
Age: 33
Marital: Married
Occupation: Stone Cutter
Last Residence: Torre le Nocelle
Destination: Brother Domenico at 124 Prince Street, Boston, MA
Note: Entire line crossed out

List: F6
Line: 19
Name: Vozella, Angelo
Age: 23
Marital: Single
Occupation: Blacksmith
Last Residence: Torre le Nocelle
Destination: Uncle Prisco Vozella ta 68 Prince Street, Boston, MA
Previous Travel: No

List: F6
Line: 20
Name: Del Grosso, Antonio
Age: 32
Marital: Married
Occupation: Stone Cutter
Last Residence: Torre le Nocelle
Destination: Brother-in-law Pasquale Barone at 241 Maverick Street, Boston, MA
Previous Travel: No

List: F6
Line: 21
Name: Del Grosso, Carmela
Age: 29
Marital: Married
Last Residence: Torre le Nocelle
Destination: Husband Erminio Ardolino at 90 Maverick Street, Boston, MA
Previous Travel: No
Note: Sister of Antonio del Grosso

List: F6
Line: 22
Name: Ardolino, Palmina
Age: 6
Note: Daughter of Carmela del Grosso

List: F6
Line: 23
Name: Ardolino, Emilio
Age: 18
Marital: Single
Occupation: Stone Cutter
Last Residence: Torre le Nocelle
Destination: Cousin Fiore de Minico at 49 Tremont Street, Boston, MA
Previous Travel: No

List: G
Line: 4
Name: Dello Iacono, Giuseppe
Age: 27
Marital: Married
Occupation: Farmer
Last Residence: Montemiletto
Destination: Uncle Achille Lanzillo at 4 Franklin Street, New York
Previous Travel: No

List: SS45
Line: 8
Name: Passaggio, Giuseppe
Age: 30
Marital: Married
Occupation: Farmer
Last Residence: Pietradefusi
Destination: Father-in-law Alfonso Sullo at 98 Prince Street, Boston, MA
Previous Travel: No

List: TT46
Line: 15
Name: De Angelis, Domenico
Age: 15
Marital: Single
Occupation: farmer
Last Residence: Torre le Nocelle
Destination: Uncle Angelo Struzziero at 22 Sheafe Street, Boston, MA
Previous Travel: No
Note: Held for special inquiry
Reason: LPC (Likely Public Charge)

List: TT46
Line: 16
Name: Ardolino, Erminia Diamante
Age: 26
Marital: Married
Last Residence: Montemiletto
Destination: Husband Emilio Colella at Box 136, Wellesley, MA
Previous Travel: No
Note: Held for special inquiry
Reason: LPC

The JewishGen site has a great page that explains manifest markings.


List F6


List G
 
 
 List SS45
 
 
List TT46




0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.