07 September 2013

Ship Manifest: Canopic - 2 August 1907

Canopic - List 31


Canopic
2 August 1907


List: 31
Line: 16
Name: Fina, Antonia
Age: 21
Marital: Single
Last Residence: Montemiletto
Relative: Mother Carmela Capone in Montemiletto
Destination: Father Raffaele at 4 (School) Street, Hyde Park, MA
Previous Travel: No

List: 31
Line: 17
Name: Vozella, Margherita
Age: 18
Marital: Single
Last Residence: Torre le Nocelle
Relative: Father Ciriaco in Torre le Nocelle
Destination: Sister Carmela at 26 Thompson Street, New York
Previous Travel: No
Note: Sister-in-law #23

List: 31
Line: 18
Name: Struzziero, Domenico
Age: 24
Marital: Married
Occupation: Mason
Last Residence: Torre le Nocelle
Relative: Wife Carmela de Cristofaro in Torre le Nocelle
Destination: Brother Generoso at 34 Taft Place, Roslindale, MA
Previous Travel: No

List: 31
Line: 19
Name: Pisano, Ciriaco
Age: 22
Marital: Single
Last Residence: Montemiletto
Relative: Father Felice in Montemiletto
Destination: Cugino Giuseppe Petriello at 115 Salem Street, Boston, MA
Previous Travel: No

List: 31
Line: 20
Name: Pisano, Domenico
Age: 50
Marital: Married
Last Residence: Montemiletto
Relative: Wife Carmela Garofano in Montemiletto
Destination: Son-in-law Michele at 54 Fleet Street, Boston, MA
Previous Travel: 1896-1906 in Boston, MA

List: 31
Line: 21
Name: Capone, Florinda
Age: 21
Marital: Single
Last Residence: Montemiletto
Relative: Mother Maria dello Iacono in Montemiletto
Destination: Brother Florindo at 522 West River Street, Hyde Park, MA
Previous Travel: No
Note: C/A 1-385848 Filed 8 December 1941

List: 31
Line: 22
Name: Dello Iacono, Ernesto
Age: 17
Marital: Single
Last Residence: Montemiletto
Relative: Father Angelo Antonio in Montemiletto
Destination: Brother Carmine at 4 Oak Place, Hyde Park, MA
Previous Travel: No

List: 31
Line: 23
Name: Garofano, Gennaro
Age: 37
Marital: Married
Last Residence: Torre le Nocelle
Relative:  Wife Amalia Vozella in Torre le Nocelle
Destination:  To brother Fiorentino at 26 Thompson Street, NY
Previous Travel: No



Canopic - List 31a






0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.